Dag 1: Aangekomen in San Francisco! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Monica Essen - WaarBenJij.nu Dag 1: Aangekomen in San Francisco! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Monica Essen - WaarBenJij.nu

Dag 1: Aangekomen in San Francisco!

Door: MoonenRob

Blijf op de hoogte en volg Monica

18 September 2011 | Verenigde Staten, San Francisco

Vanmorgen om 4 uur vertrokken naar Schiphol, waar we 5.15 zijn. Na een ontbijt kunnen we meteen inchecken en aan boord. Helaas hebben we 45 minuten vertraging en wordt het heel krap in Frankfurt om over te stappen.

9 uur komen we aan, gelukkig gaat ook de achterdeur open van het vliegtuig en zitten we snel in de bus. Maar dan zijn we nog niet bij het vliegtuig... wat is Frankfurt groot! heel hard lopen en tussendoor wachten bij de vele controles, daarna rennen naar het vliegtuig, waar de deur weer open gedaan wordt voor ons, we zijn de laatsten die er in mogen! Nu is het nog afwachten of de koffers ook mee zijn :-)

In het enorme vliegtuig zitten we achterin, dus we moeten het hele vliegtuig door om naar onze plaats te gaan ( en wat is dat groot!) We hebben een zeer relaxte vlucht van 11 uur, met veel eten en drinken.

12 uur lokale tijd zijn we in San Francisco, daar duurt het weer even voor we het land in zijn, maar zijn dan wel weer snel in ons hotel op de luchthaven. En ja de koffers zijn ook aangekomen!
Daar komt een taxi ons ophalen om naar San Francisco te gaan. De moeheid valt wel mee, en het is prachtig weer, we gaan in een t-shirt naar San Francisco.

We worden door de taxi afgezet bij Fishermens Warf, waar de zeeleeuwen liggen te brullen. We kijken daar even rond in de zon en besluiten dan een bustour te gaan doen, dan zien we alle hoogte punten in 1 keer. Het blijkt een zeer geslaagde keuze te zijn. We komen overal, van Lombart Street tot China Town en hebben bij Golden Gate Bridge 30 minuten om rustig foto's te maken. Het geheel wordt erg leuke manier aan elkaar gepraat door onze chauffeur. Na de tour gaan we eten, een hamburger natuurlijk, en daarna naar de afgesproken plaats waar onze chauffeur ons weer zou komen halen. En hij is er zelfs 5 minuten eerder, dus instappen en wegwezen. We hebben het dan koud (door de zeewind koelt het flink af) en we zijn moe, het is dan 20.00 uur en we zijn dan meer dan 24 uur op. Tijd om te gaan slapen nu dus!

• 19 September 2011 - 08:38

Vader En Moeder:

Super dat het allemaal toch goed ggaan is. En nu genieten....

• 19 September 2011 - 16:19

Marleen:

Yeah, goede berichten en mooie foto's!!! Groetjes uit H'sum

• 19 September 2011 - 17:27

Marjan Faber:

En hebben jullie je koffers?

Mooie foto's!

• 20 September 2011 - 00:49

Monica Van Essen:

Genieten doen we zeker, het zonnetje schijnt, super aardige Amerikanen, mooie camper, nu op een mooie camping aangekomen. En @Marjan: de koffers zijn inderdaad mee gekomen :-)