Dag 8: Naar Monument Valley - Reisverslag uit Oljato-Monument Valley, Verenigde Staten van Monica Essen - WaarBenJij.nu Dag 8: Naar Monument Valley - Reisverslag uit Oljato-Monument Valley, Verenigde Staten van Monica Essen - WaarBenJij.nu

Dag 8: Naar Monument Valley

Door: MoonenRob

Blijf op de hoogte en volg Monica

25 September 2011 | Verenigde Staten, Oljato-Monument Valley

Een lange rit zegt de TomTom, na opnieuw een koude nacht ( extra deken en kleren en sokken aan) we vertrekken om 8.15 uur. Het is een mooie rit door een prachtig landschap, elke keer ziet het er weer anders uit en is de uitgestrektheid bijzonder. We pauzeren bij Lake Powell, bij de Glenn Canyon dam, daar is het een andere tijd, een uur vroeger. Daarna weer verder rijden. Bij highway 160 pauzeren we tussen de indianen die allerlei waren vanuit hun auto verkopen. Wij durven het niet aan om iets te eten te kopen en eten ons eigen lunch in onze RV, even de generator aan voor onze toaster.

Als we de 163 oprijden zien we de rotsformaties al van Monument Valley: heel indrukwekkend! We stoppen voor wat foto's en rijden dan verder naar Gouldings Campground. Deze campground ligt heel dichtbij de ingang van het park, en helemaal tussen de rotsen. Inchecken doen we 15.15 ( klok weer een uur vooruit) ik vraag wat de beste manier is om de vallei te zien: met de tour met pick-up die 2x daags gaat, de 2e gaat 15.45! We zetten onze RV op zijn plaats, stroom aansluiten en omkleden, we zijn ruim op tijd voor de tour.

We zitten achter op een pick up, waar bankjes in staan en en dak boven zit. Al snel zitten we midden in de vallei tussen de overweldigende rotsformaties, en zitten we onder het rode stof. De tour duurt 3,5 uur en is z'n geld zeker waard (100$) rond 19.30 zijn we terug en gaan we eerst douchen. Daarna eten en een film kijken. Het blijft warm dus geen verwarming aan en geen koude nacht!