tweede ski dag - Reisverslag uit Val Thorens, Frankrijk van Monica Essen - WaarBenJij.nu tweede ski dag - Reisverslag uit Val Thorens, Frankrijk van Monica Essen - WaarBenJij.nu

tweede ski dag

Door: Monica

Blijf op de hoogte en volg Monica

02 Januari 2012 | Frankrijk, Val Thorens

Als Rob het weer checkt om 7 uur is het helder en staan we dus allemaal vroeg op. Tegen de tijd dat we aan het eten zijn zien we dikke wolken binnen drijven. Als we beginnen om 9 uur is het wel bewolkt maar prima zicht en nog beter: alles is open! We gaan meteen door naar Meribel en ook daar meteen door naar Courchevel. Ik ben dan wel erg toe aan een tussenstop, in Courchevel alleen maar dure hutjes, dus voor 9 euro drinken we 2 glazen aanmaaklimonade…

Buiten gekomen sneeuwt het, en niet zo'n beetje ook. Het wordt een barre tocht terug, als je van de ene kant van de 3 valleien helemaal terug moet naar de andere kant. In Meribel pauzeren we voor onze lunch, we gaan dan met de Tougnette 2 (met kap gelukkig) omhoog, enorm veel sneeuw valt er vanaf dat moment. Dan naar de Mont de la Chambre, een rode piste die we gister ook deden, maar toen vol sneeuwhopen lag. Nu ligt er al zo'n 30 cm verse sneeuw, en is het ook zwaar maar lijkt beter te doen. Dan de lift in, gelukkig weer met kap en dan bedenken hoe we terug gaan: de blauwe Pluviometre, die heel erg lang is, en dan nog een keer omhoog moeten voor de Plein Sud, omdat we hoog in Val Thorens zitten, of toch de rode die lastiger is en dan meteen de Plein Sud op.
We kiezen voor de laatste optie, en het is best goed te doen, ook hier niet de hopen van gister, maar wel een hele dikke laag verse sneeuw die de ski's hapt.
We zijn blij dat we om 16.00 terug zijn in ons appartement!