3 dagen Olympische spelen in Londen - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Monica Essen - WaarBenJij.nu 3 dagen Olympische spelen in Londen - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Monica Essen - WaarBenJij.nu

3 dagen Olympische spelen in Londen

Blijf op de hoogte en volg Monica

07 Augustus 2012 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Op maandag 30 juli besluiten we dat we de Olympische spelen in Londen willen meemaken, dus een vlucht geboekt, een hotel gezocht, hondjes weggebracht, koffer ingepakt en we zijn klaar!

Om 9 uur vertrekken we vanaf Schiphol en komen om 9 uur in Londen aan. De Gatwick Express is snel gevonden en zo zijn we rond 11 uur al bij ons hotel. Na het herpakken van de rugzakken en koffer (het is warm in Londen!) laten we de bagage achter, krijgen al een sleutel mee en nemen vooral ook onze oranje Holland Heineken House kleren mee.

We gaan eerst met de metro richting Piccalilly circus, het is er druk, een erg leuke sfeer! We lopen dan richting Trafalgar Square en komen dan langs de Horse Quards Parade, waar het 1 en al Olympisch is, met de start van een nieuwe wedstrijd Beachvolleyball, met erg veel mensen op de been, ook de Mall komt hier op uit, en daar finishte onze Marianne Vos toch zondag! Heel leuk om daar nu te staan. Bram geniet zichtbaar van alles wat er te zien is. Daarna lopen we door naar Buckingham Palace, maken daar natuurlijk wat foto's, lopen terug door Green Park (klein Londens regen buitje onderweg) en stappen dan op de metro naar Stratford, naar het Olympic Park.
Wat we bij het uitstappen van de metro dan meemaken is een belevenis, er zitten overal roze wayfinders/ambassadors op badmeester stoelen met megafoons, zij verwelkomen iedereen en wijzen de weg. Je kunt, zo blijkt dan, alleen het park op als je een ticket hebt. Helaas hebben we dit niet, dus wij gaan met de vele anderen, de andere kant op. We kunnen we op een plaats komen waar je zwem- en olympisch stadion kunt zien, Bram vind het geweldig en het is ook bijzonder om hier te staan. Veel supporters op straat en echt een olympisch gevoel.

Daarna gaan we met de metro naar de Tower Bridge, waar we de Olympische ringen nog net onder de brug hangend kunnen fotograferen, voor ze omhoog gehaald worden voor het doorlaten van schepen.
Nadat we iets hebben gegeten kleden we ons om in onze oranje tenues en gaan dan met de metro naar het Holland Heineken House, de verrassing is groot als we bij de metro meteen worden aangesproken door NS medewerkers die ons naar de Londen Centraal wijzen, de dubbeldekker die in ons naar het HHH brengt. De security neemt behoorlijk wat tijd in beslag, maar als we binnen zijn kunnen we meteen aanschuiven op de tribune m te kijken naar de uitzending van RTL 4 die voor ons aan de gang is. Heel leuk om te zien! De uitzending van Mart Smeets is op het balkon en daar kun je niet bij.
We gaan meteen aan de Heineken, voor Bram ook weer een belevenis: aan het bier met zn ouders ☺
In de grote zaal genieten we van Jeroen vd Boom en alle NL supporters in het oranje wat een feest! Ron 00.30 uur nemen we de bus terug, we zingen Jan Smit in de bus en gaan dan met de metro terug, op de roltrap staan met alle oranje supporters was grappig… vooral de blikken van iedereen die in omgekeerde richting ging. Je zag ze denken: wat zijn dat voor Oranje malloten, en waar gaan ze naar toe.

Dag 2
We staan rond 8 uur op en na een heerlijk ontbijt gaan we eerst naar Harrods, en drinken koffie bij Starbucks aan de overkant. Daarna naar de Big Ben, en meteen door naar de Londen Eye, waar we eerst schuilen voor weer een buitje en daarna in de stralende zon weer verder gaan. De 45 minuten in de Londen Eye zijn prachtig, het is helder en je kunt erg ver kijken. Het Beach Volleybalveld zien we aan de overkant liggen en ook Downingstreet 10 zien we, daar gaan we meteen na de Londen Eye heen.
Wat een beveiliging en wat een mensen staan er. Er hangen vlaggetjes voor het huis zien we uit de verte.
Daarna lopen we naar Westminster Abbey, en gaan we met de metro naar de Tower Bridge n de stralende zon.
Daarna gaan we eten, maken we nacht foto’s van Piccadilly Circus, de Big Ben en Londen Eye, en zijn dan rond 23.00 uur terug in het hotel waar we meteen in slaap vallen.

Dag 3
Vandaag vroeg opgestaan (te vroeg, want iPhone stond nog op NL tijd en zo stond ik 6.00 uur al onder de douche) 8 uur ontbeten, koffer ingepakt, en afgegeven en toen de stad in.
Zoveel mogelijk van the Olypics zien vandaag is de missie, dus eerst naar het Olypic Park, het is nog steeds een belevenis om hier de metro uit te komen, het is 1 en al supporters wat je ziet. Er is door het heldere zonnige weer erg veel zicht, en we zien het Olympisch stadion dan ook erg goed liggen. Na de nodige foto’s vertrekken we richting Horse Guards Parade waar we genieten van de sfeer. Na de laatste momenten in de stad vertrekken we richting ons hotel, waar we de koffer herpakken en terug gaan naar de metro en de trein, om vervolgens om 18.30 uur weer te landen op Schiphol, het waren 3 prachtige dagen!

• 07 Augustus 2012 - 18:49

Marleen:

Super vet dat jullie dat weer even hebben meegemaakt!!