Dag 7: van Clearwater naar Jasper - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Monica Essen - WaarBenJij.nu Dag 7: van Clearwater naar Jasper - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Monica Essen - WaarBenJij.nu

Dag 7: van Clearwater naar Jasper

Blijf op de hoogte en volg Monica

18 September 2012 | Canada, Jasper Park Lodge

Vanmorgen rijden we om 9 uur weg, het is een lange rit naar Jasper, ruim 300 km, door de bergen, aankomsttijd is rond 14.00 uur. Het is een prachtige route, door de bergen en de prachtige natuur. Onderweg stoppen we nog bij een waterval waar in de zomer de zalmen tegen de stroom in zwemmen.
De natuur wordt elke dag mooier in de herfst kleuren, door de kou 's nachts, mooie meren langs de route met de bijzondere blauwe kleur.

Rond 14.30 komen we aan in Jasper, waar we even moeten zoeken naar de camping. Zelfs in het laagseizoen is hij vol en moeten we naar een andere "camping", een grote parkeerplaats lijkt het wel, met stroompunten. Toch raakt deze camping ook bijna helemaal vol aan het eind van de middag. Voor het eerst dus geen water in de RV, even wennen dat we buiten de deur moeten douchen.

Aan het einde van de middag zien we voor het eerst wildlife: ik zie een vrouwtjes Elk. Rob gaat vervolgens op zoek beneden bij met meer en ziet daar moeder en kalf Elk en later ook vader, waarvoor ik ook al gewaarschuwd ben, dus op de foto en video, een zeer imposant beest!

We eten nassi vanavond en zitten daarna binnen, we kunnen hier geen vuurtje maken helaas.

• 18 September 2012 - 16:38

Vader:

Wat zullen jullie mooie beelden hebben, hier is alles goed, we waren met z´n 4/en naar Texel, vandaar geen reaktie, maar super dit is dus de natuurreis die Rob graag wilde...
    Ben heel benieuwd naar de foto´s