Dag 13 : Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Monica Essen - WaarBenJij.nu Dag 13 : Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Monica Essen - WaarBenJij.nu

Dag 13 : Banff

Blijf op de hoogte en volg Monica

23 September 2012 | Canada, Banff

Vandaag ben ik jarig, maar dat voelde ik me gisteravond meer dan nu. Het was vannacht een warme nacht, voor het eerst geen sokken aan, en rond 2.30 uur zelfs boven op mijn warme slaapzak. Tegen de ochtend wordt het weer kouder. De zon komt met zo'n oranje licht op dat ik daar wakker van wordt door de gordijnen heen. Na het douchen en ontbijten regelen we een nieuwe plaats, met firepit, voor onze laatste avond in Banff. Voor vandaag hebben we weinig plannen, we besluiten de trail rond de camping te lopen, langs de hoodoo's die we gister vanaf het water zagen en nu van bovenaf. We komen over campground Village 1, wat er erg mooi uitziet midden in het bos, maar geen enkele hookups heeft. De muziek van CCR schalt door het bos en dit past helemaal bij deze omgeving.
De trial is een kleine 6 km, en we lopen er 2 uur over, door het bos is het heerlijk wandelen, langzaam aan wordt het alweer warmer.

Rond 14 uur gaan we naar Banff waar we naar Starbucks gaan, daar kan ik eindelijk alle verjaardagsberichtjes lezen, altijd goed om je nog meer jarig te doen voelen.

Als we dan teruglopen naar onze RV komen we langs een wasserij, we besluiten. Onze was te halen en deze hier te doen, we staan alleen nog maar in Natuurparken en deze campings hebben geen faciliteiten als een wasmachine. Na een klein uur ben ik bij de RV terug met schone en droge was, ideaal!  We gaan dan terug naar de camping, waar we de t-shirts te drogen hangen, na een uur is ook dat droog!

Het is super weer en we hebben een prachtige plaats met heel lang zon, tegen 19 uur steekt Rob het kampvuur al aan, en blijven we heerlijk warm. We eten vanavond de wraps van eergisteren, lekker makkelijk dus.
De marshmallows smaken weer heerlijk boven het vuur, hopen dat we morgen weer een firepit hebben!

• 24 September 2012 - 21:57

Vader En Moeder:

het was wel apart, jou verjaardag en geen kontakt, maar we halen het wel in..!

• 25 September 2012 - 05:35

Monica Van Essen:

Maar sms'en kan wel hoor, gelukkig had Bram dat wel gedaan, want zonder internet las ik alle berichtjes pas laat in de middag :-) Nog 1 of 2 dgn Canada, en dan terug naar de USA, waar we een goed werkende droam hebben.
    We halen het zeker in! Groetjes van ons

• 25 September 2012 - 05:35