Dag 16: Glacier National Park - Reisverslag uit Kalispell, Verenigde Staten van Monica Essen - WaarBenJij.nu Dag 16: Glacier National Park - Reisverslag uit Kalispell, Verenigde Staten van Monica Essen - WaarBenJij.nu

Dag 16: Glacier National Park

Blijf op de hoogte en volg Monica

26 September 2012 | Verenigde Staten, Kalispell

Vandaag zijn we nog in West Glacier, het is alweer prachtig weer. We gaan rond 11 uur richting ingang van het park, rijden langs het mooie meer en gaan dan naar Avalanche point, daar kunnen we niet verder rijden, dus geparkeerd en na onze lunch in de zon het begin van de hiking trail gezocht. Het begin is geschikt voor rolstoelen en dus geasfalteerd, het heeft voor ons weinig met hiken te maken. We slaan af naar Avalanche Lake, dat loopt meteen naar boven. In de omschrijving stond een stijging van 500 ft, maar al heel snel weten we dat dat veel meer wordt. Eigenlijk gaat de hele heenweg naar het meer berg op, en wat is het zwaar! Regelmatig stoppen en uitpuffen, en dan is het vandaag nog niet eens heel erg warm en niet druk op deze trail, hoe anders zal het hier in voorjaar en zomer zijn.

Na ruim 2 uur lopen bereiken we het meer, helaas is het dan volledig bewolkt en zien we een donker meer, met in de verte een hele grote waterval. We blijven hier heerlijk uitrusten, eten hier onze muesli repen en drinken vooral. We weten dan dat de terugweg bijna helemaal naar beneden loopt en dat is wel even wat anders dan de heenweg. We doen er uiteindelijk toch nog 1 uur over. Deze trial was 6,4 mile, dus 9,6 km.

Terug bij de camper besluiten we lekker terug te gaan naar de camping. Helaas hebben de hillbillies in de vouwcaravan naast ons de muziek hard aan. Dus we draaien de camper en gaan aan de andere kant zitten. Het is heerlijk in de zon, en de camper blijkt ook wind tegen te houden, dus we eten zelfs buiten vandaag, een opgewarmde wrap en spaghetti van eergisteren, het blijft vakantie dus vooral makkelijk doen!

En dan is het ineens al woensdag, morgen zover mogelijk bij Yellowstone in de buurt komen, zodat we daar donderdag al vroeg zijn, we kunnen dan donderdag meteen het park in. We blijven daar tot zondag, we moeten zondagavond in ieder geval in Grand Teton zijn, om de afstand naar Salt Lake City kleiner te maken voor maandag.

• 27 September 2012 - 14:56

Anneliese:

Hé wat leuk een verkleedfoto van knorretje als Amerikaanse eekhoorn, je moet er maar op komen!Weer prachige foto's met een fantastische fotomodelen.

• 27 September 2012 - 14:58

Monica Van Essen:

Je bent de eerste die de verkleedpartij door heeft!