Dag 24: New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Monica Essen - WaarBenJij.nu Dag 24: New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Monica Essen - WaarBenJij.nu

Dag 24: New York

Blijf op de hoogte en volg Monica

05 Oktober 2012 | Verenigde Staten, New York

Vroeg wakker omdat we de wekker gezet hadden, met de geluiddichte oordoppen en het oogmasker slapen we ontzettend vast en lang.

Vandaag wordt het mooi weer en dus staat Island of Liberty en Elkis Island op het programma. Om 10.30 zijn we bij de ticketoffice, 10.50 staan we in de ontzettend lange rij, in de brandende zon, en 11.50 uur zitten we op de boot naar Island of Liberty. Prachtig zicht op de skyline van New York en het vrijheidsbeeld vanaf de boot!

Op het eiland krijgen we een audiotour die we al snel afzetten, we genieten van het zijn daar, enorm groot is het beeld en je kunt aan de Americanen om ons heen goed merken wat hen voor hen betekend. (vrijheid)
Wij lopen het hele eiland rond en gaan dan met de boot naar Ellis Island. Daar een beetje het Alcatraz gevoel, enorm veel mensen die hier zijn geweest met hoop op een nieuwe toekomst. Prachtige oude foto's en mooie ruimtes waar de geschiedenis goed te zien is.

Het is inmiddels heel warm geworden, dus veel drinken en veel in de schaduw zitten. We genieten van het uitzicht wat je hebt op de skyline.

We gaan daarna terug naar Battery park, en daarna naar Soho waar we nog wat schoenen kopen. De buit brengen we weer terug naar ons hotel, en gaan dan door de Japanse buurt terug naar de metro. Dan is het alweer donker en gaan we weer naar Times Square, het is weer genieten, dit keer op de rode trap (van oudejaarsavond) we gaan ng even naar de M&M winkel waar het schrikken is van de prijzen, we laten voor 16$ achter bij de kassa :-)