Wintersport in Kirchberg - Reisverslag uit Kirchberg in Tirol, Oostenrijk van Monica Essen - WaarBenJij.nu Wintersport in Kirchberg - Reisverslag uit Kirchberg in Tirol, Oostenrijk van Monica Essen - WaarBenJij.nu

Wintersport in Kirchberg

Blijf op de hoogte en volg Monica

28 December 2012 | Oostenrijk, Kirchberg in Tirol

Om 8 uur vertrokken, met een auto vol spullen en 2 hondjes, die voor het eerst meegaan naar de wintersport. Roos en Pien zitten allebei in een warme hondenslaapzak, Pien in de gordel achterin en Roos voorin, in de tas/ op schoot.

Elke 2 uur stoppen we even en zelfs Roos doet voor het eerst buiten een plasje. We doen er met de stops erbij 9 uur over om in Alpbach te komen, dat blijkt midden in het skigebied Ski Juwel te liggen, ons appartement is prachtig! (na de Franse appartementen is dit helemaal super de luxe!)
Eten kan helaas niet in het Gasthof, en we hebben geen zin om weer de auto in te gaan, dus lekker soep en broodjes gemaakt en in alle rust gegeten.
Pien vind de sneeuw buiten wel vreemd, plassen doet ze liever om een klein stukje gras buiten.
Morgen rijden we naar Kirchberg, waar Bram na zijn werk naar ons toe komt skien.
--------------
Zaterdag rijden we in een kleine 45 minuten naar Kirchberg, waar we via een malafide kantoortje ons appartement krijgen. We blijken te zijn overboekt, dus in plaats van een 2, een 1 kamer app. En dat is echt te klein met de hondjes en al hun spullen.
Bizztravel direct ingelicht en het wordt in NL opgelost.
We gaan met de hondjes wandelen, we zitten dicht bij een lift en de bus stopt voor de deur. Onze liftpas halen we ook meteen op, scheelt morgen weer.
Tegen 16 uur kunnen we Bram ophalen in Kitzbühel, en wat is het weerzien super, hij ziet er moe maar blij uit.
Hij eet bij ons, ook de hondjes zijn blij hem weer te zien. Ik maak een pan macaroni met veel groente, en daar heeft Bram wel zin in! S avonds brengen we hem terug naar het gasthof, morgen zullen we even kijken waar hij les geeft.
------------
Zondag
We skiën eerst richting Kitzbühel om Bram aan het werk te zien, in de mega grote kindertuin is het wel even zoeken tussen zoveel Rote Teufels, we kunnen Bram niet vinden en gaan dan naar de sleeplift die er naast ligt, daar zie ik Bram ineens voor ons staan, ik herken hem aan zijn houding, heel grappig om te zien, eigen kind herken je toch meteen. We skiën 2 afdalingen vlak bij hem, maken foto's en video en laten hem dan weer alleen met het Griekse jongetje. Hij is helemaal een skileraar, ik voel me trots!
We skiën daarna richting de 3S naar het rustigere gebied, daar is veel betere sneeuw en mooie pistes, zo blijkt inderdaad al snel.
We eten daar heerlijk Kaiserschmarn in de zon op het terras en gaan dan weer terug naar Kirchberg, dit duurt toch wel zo'n 1.45 uur.
-------------
Maandag
Ook vandaag skiën we weer naar de 3S en steken we over, we komen weer tot hetzelfde hutje en gaan dan weer terug. Er zijn veel ijsplaten, het is elke bocht opletten dat je niet weg glijdt, de benen verzuren dan ook snel omdat je verkrampt.
Het is oud en nieuw vandaag en tegen 23 uur wandelen we even naar Bram en Co. Die in de Tiroler zijn, op 10 minuten lopen van ons vandaan. Leuk om ze even te zien, we blijven even en wandelen dan weer terug. We kijken voor het raam naar net mooie vuurwerk boven de hotels vlak bij ons.
Dinsdag
We beginnen laat, tegen 11 uur, en we moeten op de rijd letten, want om 17 uur moeten we in Kitzbühel zijn waar Bram meedoet aan de skishow. We gaan toch weer naar het 3S gebied en gaan zelfs helemaal naar beneden toe, de terrein duurt zo'n kleine 2 uur. Het is vandaag bewolkt en koud.
Rond 16 uur zijn we terug en kleden we snel om en vertrekken naar Kitzbühel. We verwachten niet om Bram daar te zien, maar voor de show zien we hem staan tussen vele andere Rote Teufels. Zij moeten naar boven wandelen met de ski's, wij gaan naar de plek van de show. Daar wordt omgeroepen dat het nog een uur duurt, dus we wachten het binnen lekker warm af. Rond 18 uur begint de show en kijken we vol trots, ik zou iedereen wel willen vertellen dat mijn kind daarbij skiet :-).
Het is prachtig om te zien, het vuurwerk wat daarna komt is overweldigend, zo veel, zo groot, op prachtige muziek.
We gaan met de 30.000 anderen na de show weer naar ons eigen huis, het duurt wel even voor we terug zijn vanwege het vele verkeer.
---------------
Woensdag
Vandaag begint met sneeuw, dus we blijven lang in bed liggen en daarna rustig in het appartement vermaakt. Rond 12 uur is het droog en gaan we toch skiën. De bus komt weer zodra we bij de halte staan en op de pistes is het rustig. We doen de cabinelift met stoeltjeslift gaan 1 keer naar beneden en dan nog 1 keer de cabinelift en vinden het na het eten wel welletjes. Enorm veel ijs en slechte sneeuw, we verkrampen te veel en de benen zijn moe. We gaan met de bus terug, kleden ons om, halen de hondjes op en gaan dan het dorp even in. Helaas net veel winkeltjes maar we, veel bekijks met kleine Roos. We drinken warme choco en eten taart bij het leuke restaurantje en gaan dan terug. Bram man om 19 uur opgehaald worden, we eten hotdogs met hem en luisteren naar zijn verhalen. Hij ziet er erg moe uit, maat verteld enthousiast over z'n belevenissen. Even later moeten we de andere jongelui ook ophalen vanuit Kitzbühel, de taxi komt maar niet, die ze naar het rode,en brengt, en dat is tegen over ons appartement.
Bram gaat ook nog rodelen, daarna omkleden bij ons en dan gelijk door naar de Tiroler.
---------------
Donderdag
We staan vroeg op en vertrekken rond 8.30 uur richting Brixen im Thale, 5 km rijden maar en een ander skigebied. Als we met d elft bovenkomen zien we direct dat er vee, betere sneeuw is en de pistes zijn eindelijk goed geprepareerd. Het is super skiën daar, en we skiën eindelijk lekker door en grote afstanden. Tot aan Scheffau en Elmau, bijna tot Soll en daarna gaan we terug. Het is dan inmiddels gaan sneeuwen.
We zijn rond 15.30 uur terug en gaan dan met de hondjes naar Kitzbühel. Daar is het zien en gezien worden, wat een hoop bont en belachelijk geklede mensen :-)
Rond 18 uur terug, het regent dan helaas. Thuis soep en pizzabroodjes gegeten.
Vrijdag
Het regent, en dat houdt voor ons in dat we thuis blijven en niet voor ons verdriet gaan skiën.
We blijven lekker bij de hondjes en vermaken ons met lezen en films kijken in ons appartement. We gaan koffie drinken in Kirchberg, ook de taart smaakt heerlijk!
Bram meldt dat hij morgen nog les mag geven en ik zeg dan al dat hij dan beter terug kan vliegen op maandag.
's avonds halen we Bram en Lisa's spullen op, dat scheelt weer slepen in het vliegtuig, en pakken daarna onze eigen spullen ook in.
----------------
Zaterdag
omdat onze buren om 4 uur vertrekken zijn wij 3.30 uur klaar wakker (en de hondjes ook) We besluiten op te staan en rijden uiteindelijk om 4.50 uur weg, in de stromende regen. Na 8.25 uur zijn we thuis.

• 29 December 2012 - 11:58

Vader:

mooi dat de reis voorspoedig is gegaan. doe Bram de groeten maar van ons.

• 29 December 2012 - 20:13

Marja:

hey monica en rob , gelukkig dat jullie goed zijn aangekomen
    geniet lekker van jullie vakantie , en vier het goed dat bram nu skileraar is ...toppppppppppppppp

ook fijn dat het met roos en pien goed is gegaan de reis ....

lieve groetjes marja