10 dagen San Cassiano, Italie - Reisverslag uit San Cassiano, Italië van Monica Essen - WaarBenJij.nu 10 dagen San Cassiano, Italie - Reisverslag uit San Cassiano, Italië van Monica Essen - WaarBenJij.nu

10 dagen San Cassiano, Italie

Blijf op de hoogte en volg Monica

28 Maart 2013 | Italië, San Cassiano

Na 1,5 week wachten op mooi weer besluiten we gister toch naar Italië te vertrekken, er zijn een paar mooie dagen zien we in de verwachting, en dan kijken we wel, we boeken voor 9 dgn en gaan voor het eerst naar San Cassiano.
De spullen zijn snel gepakt, boodschappen gedaan, auto ingepakt, alle camera's en computers uit huis en we kunnen gaan.

Woensdagochtend om 5 uur vertrekken we, met een lange stop waarin we koffie drinken, een aantal stops voor Pien en Roos en een file van een uur komen we om 17 uur aan bij on appartement. We hadden een studio geboekt, maar krijgen een super de luxe 4 persoons 2 kamer appartement (met 2 badkamers). We rijden de hele reis zonder sneeuw, maar als we alles uit de auto hebben, de hondjes gegeten en wij klaar voor een wandeling naar het dorp, sneeuwt het behoorlijk hard. We blijken erg dicht bij de lift te zitten en ook het centrum is vlak bij.
Vanavond vroeg slapen en morgen vroeg op, de verwachting is dat het mooi weer wordt en daar gaan we de hele dag van genieten.

Donderdag, er is vannacht 75 cm sneeuw gevallen! We blijven de hele dag rond Corvara skiën, het is heerlijk zonnig en niet druk.
Vrijdag gaan we op pad naar Annatal in Ortisei, de heerlijkste Apfelstrudel mit Vanille hebben ze hier. 2,5 uur zijn we onderweg, met rustige pistes en liften zonder wachttijd. de terugreis doen we skiënd, de bus uit Ortisei duurt te lang.
Zaterdag doen we de groene Sella Ronda, voor normale vakantiegangers een wisseldag, dus heel rustig op de pistes en in de liften.
Zondag: we beginnen laat, het sneeuwt, is bewolkt en er hangt lage mist. Rond 12 uur gaan we toch op pad, de mist is niet fijn. Naar Punta Trieste is het van paal naar paal skiën.
Maandag: ook nu bewolking en later wat sneeuw, we gaan tot Selva en dan weer terug via Colfosco waar de Kaiserschmarren heerlijk smaakt.
Dinsdag: Ook nu blijven we rond Corvara skiën, we gaan weer tot Selva en eten weer in Colfosco
Woensdag: we doen de Oranje, en lastigere Sella Ronda, het is duidelijk drukker met de "vrije Duitsers" we doen er 4,5 uur over.
Donderdag: De laaste dag, met mooi weer 's morgens vroeg. We staan voor 8.30 al bij de lift. We zoeken rond Corvara allemaal pistes die we niet kennen en dat lukt goed. (rond de Boe, door het bos naar beneden. )
Rond 16 uur stoppen we, op de terugweg over de koude 10 begint het te hagelen en dit gaat over in sneeuw.

Een heerlijke week waar we 3 zonnige dagen hadden en op 1 echte sneeuwdag na het nog aardig hebben getroffen met het weer. Roos en Pien vermaakte zich prima en zijn zelfs een keer mee geweest in de lift naar boven waar we in het restaurant wat gaan drinken.

• 28 Maart 2013 - 21:54

Marian Hageman:

Ha die Moon en Rob,

Wat lekker, jullie hebben/ hadden het betere weer opgezocht!

Een super de luxe 4 persoons 2 kamer appartement.... klinkt goed een eigen appartement met badkamer voor Pien en Roos...hahaha...ze hebben vast gedacht dat de hondjes een "apart stel"zijn ?!