dag 2,New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Monica Essen - WaarBenJij.nu dag 2,New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Monica Essen - WaarBenJij.nu

dag 2,New York

Blijf op de hoogte en volg Monica

02 September 2014 | Verenigde Staten, New York

Het is nog even wennen aan het tijdsverschil, om 9 uur naar bed gegaan, 3.00 uur klaar wakker en klaar voor ontbijt. Biscuitjes genomen, even op de telefoon ge-Appt en toen toch weer geslapen tot 7.30 uur. Na het douchen gaan we richting ons oude hotel waar je aan de overkant zulke heerlijke pannenkoeken kon eten, die is helaas dicht tot lunchtijd en daarom eten we bij Subway. Daarna gaan we met de metro naar 9/11 memorial, waar net de rij voor 11 uur begint, we kunnen zonder wachtrij zo her museum in, en wat is dat indrukwekkend, de hele tragedie van wat gebeurt is, is nauwelijks te bevatten.
Na ook de fontein bassins op de foto te hebben gezet gaan we richting Brooklyn Bridge, waar we ook gelijk een waffle eten. Daarna ontmoeten we Sandra en Niels die ik op de brug op de foto zet, tussen de vele tientallen mensen heb ik net een moment dat de achtergrond leeg is, ik geniet er van!
Ook ons hangslot krijgt een mooi plekje aan de brug!
Met de metro gaan we daarna naar Grand Central Station en the Chrysler building, het station blijft iets prachtigs om van te genieten en vast te leggen.
Daarna gaan we richting Ferry naar Staten Island in het golden hour en varen terug in het donker, prachtige beelden met de nieuwe toren in het midden van Manhatten.
Na het eten van een heerlijke pizza punt gaan we met de rode lijn naar Times Square waar we Sandra en Niels weer zien, ook de foto's op Times Square zijn mooi, het is heel erg druk en warm, maar op de rode trap goed uit te houden. Het is vandaag bloedheet 31 graden, en de warmte maakt het lopen vermoeiend, veel naar binnen bij gekoelde winkels bijkomen.