Dag 15: Banff-Jasper - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Monica Essen - WaarBenJij.nu Dag 15: Banff-Jasper - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Monica Essen - WaarBenJij.nu

Dag 15: Banff-Jasper

Blijf op de hoogte en volg Monica

15 September 2014 | Canada, Jasper Park Lodge

De wekker staat op 7 uur maar daar worden we kennelijk niet zo wakker van, om 8 uur schrik ik wakker en als ik de gordijnen openschuif zie ik volop zon. Dus opschieten! 9 uur rijden we weg uit Banff, tanken nog in Lake Louise en gaan dan de Icefield parkway op. Omdat we hem nu andersom rijden, zijn de uitzichten heel erg anders, wat ons betreft beter. De meren die we tegen komen zijn spiegelglad en geven een prachtige reflectie van de bergen er achter, het is genieten! Peyto Lake parkeren we boven bij de bussen, we hebben tenslotte een RV in de maat van een bus, en dat scheelt een half uur naar boven klauteren over een stijl pad. Het is weer net zo mooi als de eerste keer, net zo blauw en net zo overweldigend (breath taking is een veel betere uitdrukking)
Ook wandelen we naar een canyon, prachtig om de kracht van het water zo mooi te zien.
De vele watervallen en uitkijkpunten bekijken we en natuurlijk stoppen we bij de Colombia Icefields, dit keer vlak bij, en we lopen via een stijl pad naar boven tot aan de gletsjer.
Bij Jasper gaan we eerst inchecken en dan naar Tim Horton, die ook hier weer blijkt te zitten! even wat foto's online en dan terug naar de RV en naar de Campground.
Als Rob het vuur heeft branden komt er een hele kudde Elk's voorbij lopen, het mannetje zeer agressief naar mensen toe. Bijzonder om te zien, zo vlak langs de RV.