Dag 17: Jasper - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Monica Essen - WaarBenJij.nu Dag 17: Jasper - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Monica Essen - WaarBenJij.nu

Dag 17: Jasper

Blijf op de hoogte en volg Monica

17 September 2014 | Canada, Jasper Park Lodge

De zon schijnt als we wakker worden en na een heel rustig-aan-ontbijt vertrekken we rond 10.15 naar de Valley of 5 lakes, 9 km van de campground vandaan, daar is een mooie trail waar het vandaag perfect weer voor is. (Niet te warm en niet te zonnig)
10.45 uur beginnen we aan de trail, genoeg water en müslirepen bij ons. Het is erg veel bergop lopen, maar na een klein half uur komen we bij het eerste meer aan, prachtig blauw. De 4 meren waar we om heen lopen zijn super mooi, een werkelijk prachtige omgeving, de rode stoelen die in the middle of nowhere staan zijn super leuk. Het lopen gaat niet heel erg snel maar het gaat. Het vijfde meer is het meest blauw van de 5, en dan raken we de bordjes kwijt van de trail, we weten dat we om het meer terug moeten maar we zijn echt in de wildernis beland, ik vind het geen fijn gevoel en op een gegeven moment is de keuze om om te keren of toch naar beneden te gaan, en ineens ziet Rob mensen lopen en laten we ons naar beneden glijden, we komen dan weer op de trail terecht, we hebben een deel overgeslagen zo blijkt later, maar de mensen waar we al die uren al mee liepen komen we we niet meer tegen (zij liepen een stuk sneller, en haalde ons na hun rust tijd weer makkelijk in) Als we bijna bij de parkeerplaats zijn komen we hen weer tegen, zij konden ook het juiste pad niet vinden en zijn omgekeerd, hebben meer gelopen dan wij, zo is duidelijk. (Liepen harder en komen tegelijk aan)
We hebben er uiteindelijk 4 uur over gedaan, een zware tocht, die we wel in onze benen voelen. (We zouden de 4 km trail doen en blijken na thuiskomst de 8 km te hebben gelopen)
In het dorp eerst naar Tim om even WiFi te hebben, daarna boodschappen en om 17.00 uur steekt Rob het vuur aan, de hamburgers zijn snel klaar, dus ook vroeg eten vandaag.
Natuurlijk besluiten we de dag binnen met The Middle