dag 19: 100 mile house-Whistler - Reisverslag uit Nesters, Canada van Monica Essen - WaarBenJij.nu dag 19: 100 mile house-Whistler - Reisverslag uit Nesters, Canada van Monica Essen - WaarBenJij.nu

dag 19: 100 mile house-Whistler

Blijf op de hoogte en volg Monica

19 September 2014 | Canada, Nesters

Vanmorgen vertrekken we om 9.30 uur vanaf de camping in Lone Butte, het is een rit van bijna 7 uur zegt de TomTom. We stellen hem later bij naar Whistler en komen om 16.00 uur aan.
Het is een geldige rit, grotendeels door de bergen, het weer is super en de herfstkleuren elke dag mooier. Als we auto's stil zien staan zetten ook wij de RV aan de kant, een beer! M'n andere lens er op en ik kan hem goed zien, een grote bruine beer. We kijken behoorlijk lang hoe hij bessen eet, het blijft bijzonder om zo'n groot beest in het wild te zien.
We rijden weer verder en dan zie ik een zwarte beer, niet ver van de weg en er staat nog niemand stil, dit hebben we nog niet eerder gehad, dat wij de eerste waren die een beer zagen. De RV gekeerd en dan staan we vlak bij, wat een geweldig beest! Er stoppen steeds meer auto's maar de beer stoort zich er niet aan, als hij genoeg bessen heeft draait hij zich om en loopt weg, wat een imposant beest! Onze berenteller staat nu al op 4!
We rijden door en wisselen het rijden om, door de bergen met onze 30FT is super om te rijden, hij rijft geweldig en je hebt eigenlijk niet in de gaten dat er nog zo'n eind achter je aan komt, de bochten ruim nemen went erg snel.
In Pembroke eten we even wat bij de Mac en spreken Bram dan nog even, we missen elkaar, de afstand is groot, daarom zoeken we veel WiFi op.
Om 1600 uur komen we aan op de voor ons bekende Campground, we krijgen eerst een plaats bovenop de berg, een lelijke open plek naast een toiletgebouw. We gaan eerst nog proberen of t wat is, maar uiteindelijk toch afgekoppeld, stoelen er weer in en naar beneden, we kunnen een plek beneden uitzoeken en de plek van 2 jaar terug is vrij, dus de keuze is makkelijk.
Het vuur is snel aan, we zitten zelfs nog in de zon hier, en dan is het bijkomen van de lange rit! Om 19 uur vertrekken we met het shuttle busje vanaf de Campground naar Whistler Village, zo gebouwd voor de Olympics van 2010, een soort Efteling dorp lijkt het wel. We eten daar pizza en gaan nog even naar Starbucks. Om 21.00 uur terug met de bus en dan nog even the middle kijken en naar bed, morgen 12.50 vaart onze boot naar Vancouver Island.

• 21 September 2014 - 11:37

Carla:

Lieve Monica en Rob we genieten van jullie verhalen!
    Ben benieuwd naar jullie foto's!

Groetjes, Carla

• 21 September 2014 - 17:46

Monica:

Hoi Carla, de foto's staan wel op Facebook, maar alleen uit de iPhone, uit m'n echte camera komen thuis allemaal, omdat die allemaal een bewerking moeten hebben. Zodra deze online staan stuur ik je de link, er zijn zoveel mooie foto's. :-)
    Groetjes van Vancouver Island
    Monica en Rob