Dag 26: Kelowna - Reisverslag uit Kelowna, Canada van Monica Essen - WaarBenJij.nu Dag 26: Kelowna - Reisverslag uit Kelowna, Canada van Monica Essen - WaarBenJij.nu

Dag 26: Kelowna

Blijf op de hoogte en volg Monica

26 September 2014 | Canada, Kelowna

Vanmorgen schijnt de zon als we opstaan, altijd goed voor het gevoel! Bij het meer maak ik nog wat foto's, dan gaan we richting Kelowna, het is dan rond 10.30. We gaan fietsen bij de oude treinbaan door de canyon, er liggen nog 18 bruggen en tunnels en deze zijn geschikt gemaakt voor fietsen en lopen.

De weg er naar toe is een avontuur, 8 km onverharde weg, al vaker gedaan deze weken, maar deze is langer en vooral: veel modderiger, de RV wordt ontzettend vies zien we later. We huren boven 2 fietsen met de verplichte helmen en gaan dan de tas nog even halen. Helaas begint het dan ook te motregenen, maar we laten ons niet er door tegen houden, we fietsen 20 km over de prachtige bruggen en de tunnels waar je de zwarte roet nog ziet, erg leuk om te doen.

Na 3 uur stoppen we er mee en gaan we met de RV terug naar Kelowna. De shoppingmall is een leuk uitje en we vermaken ons daar prima, enorm groot en ook daar kan de grote RV zomaar op de parkeerplaats staan.
De campground die we hadden opgezocht blijkt niets te zijn en daarom gaan we terug naar ons strand plekje, bij de fire pit dit keer.

Na het eten van de nassi gaat het vuur aan en hebben we uitzicht op Kelowna over het meer heen, erg mooi om te zien. Als we dan ook nog onverwacht bezoek krijgen van onze Duitse buren en tot 23.00 uur buiten zitten wordt het eigenlijk onverwacht een prachtige avond.

De tussenstand van de km stand: bijna 4000 km gereden inmiddels, en we moeten nog terug naar Vancouver, blij dat ik trouw alles heb opgeschreven, want het is teveel om te onthouden wat we allemaal gezien en gedaan hebben.