Dag 18: Yellowstone - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Monica Essen - WaarBenJij.nu Dag 18: Yellowstone - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Monica Essen - WaarBenJij.nu

Dag 18: Yellowstone

Blijf op de hoogte en volg Monica

28 September 2012 | Verenigde Staten, West Yellowstone

Vandaag is onze eerste dag in Yellowstone, we vertrekken na het ontbijt en de douche buiten de deur voor mij (omdat de grijs water tank na het douchen van Rob helaas vol is, 3 douches en een aantal keer afwassen is net iets te veel zonder te dumpen)
We vertrekken iets over 9 uur, moeten dan nog een klein stukje naar het park rijden, en gaan dan eerst naar het visitors centrum. Onze ranger raadt aan om eerst het noordelijke deel te doen en dan morgen het zuidelijke deel van het park. Onderweg naar onze eerste stop komen we veel wildlife tegen, niet te missen door de vele auto's die stoppen (hoe moet het hier in de zomer zijn...) We zien als eerste een bald eagle, een adelaar, heel erg groot. Daarna volgen verschillende Elk's en vele bizons. Ook zien we nog een pronghorn.

We gaan eerst naar het Norris Geyser Basin. Onderweg komen we nog een mooie waterval en al de eerste geyser tegen, het ruikt enorm naar zwavel, maar is erg mooi om te zien.
Dan gaan we door naar het Norris Geyser Bassin, het is er prachtig, het wandelen over de houten deks is makkelijk, zo kun je overal goed bijkomen. Vooral het lager gelegen gedeelte is prachtig, ook hier weer enorme zwavellucht en vooral prachtige kleuren.

Daarna rijden we door een prachtig landschap, waar een "kleine huis op de prairie huifkar" niet zou misstaan, naar een plaats om te lunchen, en rijden dan verder naar Mammoth Hot Springs. Een grote witte berg, helemaal wit uitgeslagen door de vele kalk die de geysers hebben achtergelaten. Ook hier een stelsel van houten deks, berg op, en dat op ruim 2000 m. , daar moet je even van bijkomen! Een aantal geysers doen net nog, vele zijn opgedroogd, het is erg mooi om te zien en minder om te ruiken, hier veelal de lucht van zwavel en verrotting.

Daarna vervolgen we onze weg langs de Noord-Rim, naar de Lamar-Valley, prachtig landschap, wel smalle wegen, omdat de sneeuwstokken er al staan, het gaat maar net (of net niet) met onze brede spiegels. Als we omkeren om terug te gaan, hebben we voor ons een ware stampede van Bizons, ze komen vanaf en berg gerend en rennen de weg op, voor de auto's die allemaal wachten tot ze weg zijn, dit duurt, zelfs met de hulp van toeterende rangers, behoorlijk lang.

We komen uiteindelijk rond 18.00 uur aan om het dorp, en kunnen direct aanschuiven bij de Mac D. Daarna het dorpje in (het lijkt zo uit een wild Western film), we vinden daar een magneet voor ons bord en dan zijn we rond 20.00 uur terug op de camping, het is dan al helemaal donker.

• 29 September 2012 - 08:49

Vader En Moeder:

fantastisch!!!

• 29 September 2012 - 09:19

Marian Hageman:

Wat geweldig om dergelijk overstekend wild mee te maken zeg... Je ziet zoveel...de reis van je leven lijkt mij?!

• 29 September 2012 - 13:03

Marjan:

Super vakantie volgens mij!!!!!!