Dag 4: Wandelen in Whistler - Reisverslag uit Whistler, Canada van Monica Essen - WaarBenJij.nu Dag 4: Wandelen in Whistler - Reisverslag uit Whistler, Canada van Monica Essen - WaarBenJij.nu

Dag 4: Wandelen in Whistler

Blijf op de hoogte en volg Monica

14 September 2012 | Canada, Whistler

Vandaag gaan we naar de bergen van Whistler, vanaf de camping gaat er een busje, en dat scheelt het verplaatsen van onze RV. Om 11 uur nemen we het busje en kopen dan eerst een liftpas voor 1 dag (ruim $100,-) we gaan naar boven met de cabinelift en gaan dan naar de volgende lift, we moeten daarvoor een stuk naar beneden wandelen, er ligt een prachtig blauw waterbakken beneden, en de bloemen die we tegenkomen geven een mooi plaatje. We gaan met een stoeltjes lift naar boven, dat is toch altijd gek, zonder ski's aan. Boven ligt er sneeuw en kun je ondanks de heiig heid ver kijken. Het lijkt wel op de Alpen, maar je ziet duidelijk de het dat niet is, waarschijnlijk door de groenheid van alles. We maken foto's, filmen en lopen rond, daarna gaan we met de Peak to Peak cabine over het dal naar Blackcomb, het andere deel van het enorme ski gebied. De cabine met glazen bodem is leuk om mee te maken. Op Blackcomb mountain is het uitzicht ook erg mooi, we eten daar met een prachtig uitzicht, na het eten gaan we terug naar de andere kant.

Rond 15.30 uur gaan we terug met de lift naar beneden. Omdat onze bus elke 2 uur gaat moeten we nog even wat tijd doorbrengen in Whistler Village, en dat is geen straf. Je kunt goed zien dat het helemaal vernieuwd is voor de Olympics van 2010, het lijkt een beetje Disneyworld, met super schone straten en pleinen en sprookjes huizen. In het hele dorp is gratis internet en zo spreken we Bram ook nog even, net voor hij gaat slapen.
Onze bus brengt ons snel terug naar de camping en daar is het snel de warme kleding uit en korte broek aan, om nog even van de zon te genieten naast de camper.

Eten doen we makkelijk vanavond, restjes macaroni en noodles. Morgen vertrekken we vroeg naar 100 Miles House, waar we 1 of 2 nachten blijven, daarna via Wels Gray National park richting Jasper en Banff waar we langer zullen blijven om van al het prachtigs daar te genieten.

• 15 September 2012 - 16:51

Vader:

Hoi, moeder zei net getver.... die cabine met glazen bodem....!!!
    Wel weer een mooi verslag van jullie activiteiten.

• 16 September 2012 - 17:12

Kees:

Ook voor ons een bekende, beerveilige, wandeling

• 16 September 2012 - 17:13

Monica Van Essen:

@kees: tot nu toe geen beren gezien, maar nu beginnen voor ons pas de echte natuurparken!