Dag 3: Naar Whistler, Canada - Reisverslag uit Whistler, Canada van Monica Essen - WaarBenJij.nu Dag 3: Naar Whistler, Canada - Reisverslag uit Whistler, Canada van Monica Essen - WaarBenJij.nu

Dag 3: Naar Whistler, Canada

Blijf op de hoogte en volg Monica

13 September 2012 | Canada, Whistler

Na een korte onderbreking om 2.30 uur toen we allebei wakker waren, slapen we tot 6.30 in 1 ruk door. We staan rond 8 uur op, de kachel is de hele nacht aangebleven, hij houdt het keurig rond de 18 graden, in de warme slaapzak (en flanellen pyama :-) is het heerlijk warm (hoe anders was het vorig jaar toen we overvallen werden door kou en ongeveer bevroren wakker werden midden in de nacht).
Na een kort Skype gesprek met vader en moeder en een rondleiding door camper en op de camping, vertrekken we rond 11 uur van de camping. Whistler is ons doel vandaag, hier blijven we 2 nachten. De grens overkomen kost bijna een uur, we hebben stempels nodig en het wachten in de rij duurt lang, geen controle in de camper gelukkig, anders had het ng lang geduurd.

De wegen zijn echt anders dan vorig jaar, toen uitgestrekt en vlak met enorme vergezichten, nu prachtige bossen en al snel komen we in de bergen. We stoppen bij een mooi uitzichtpunt, eten onderweg onze lunch in de camper en doen nog wt Canadese boodschappen. Helaas geen groente en vlees bij deze Wal Mart, dat zoeken we dus in Whistler wel. Onderweg is het echt genieten van de prachtige natuur, de Indian Summer kleuren zijn op veel plekken overweldigend, de bomen onvoorstelbar hoog en de bergen met sneeuw erachter prachtig om te zien.

Het weer is geweldig vandaag, zo'n 25 graden en opnieuw een strakblauwe lucht. We zijn rond 15.30 uur op de Riverside campground in Whistler, waar we een plek in de zon krijgen. Ik geniet buiten van de zon en Rob geniet van zijn bed in de camper. Morgen gaan we wandelen is de bedoeling, er gaan busje vanaf de camping, dus dan hoeft de camper niet mee.

Vanavond eten we pizza, omdat het afkoelt en snel donker is, eten we binnen.

• 14 September 2012 - 19:39

Vader:

Leuk zo bij te houden, jammer dat je die foto op z'n kop hebt staan....en dat wandelen is prachtig maar denk om je veiligheid, dat moet voorop staan, vooral als je de bergen in gaat.
    Groetjes en tot "skype"

• 14 September 2012 - 19:49

Monica Van Essen:

Foto is omgekeerd inmiddels, moet nogal omslachtig nl via telefoon, email etc omdat de iPad geen foto kan plaatsen hier. We doen voorzichtig hoor, je leest het wel, tot Skype!

• 14 September 2012 - 20:24

Marjan:

Heb net even jullie berichtjes gelezen.het ziet er mooi uit en wat een gave camper zeg.Have fun!