Dag 2: Camper ophalen - Reisverslag uit Mount Vernon, Verenigde Staten van Monica Essen - WaarBenJij.nu Dag 2: Camper ophalen - Reisverslag uit Mount Vernon, Verenigde Staten van Monica Essen - WaarBenJij.nu

Dag 2: Camper ophalen

Blijf op de hoogte en volg Monica

12 September 2012 | Verenigde Staten, Mount Vernon

Na een eerste nacht waarin we het tijdsverschil goed voelen (4.30 uur klaar wakker en uitgeslapen!) gaan we heerlijk ontbijten met wafels en bagels. Om 9 uur staat taxi chauffeur Ali voor de deur, hij brengt ons naar Everett waar om 10 uur onze RV al klaar staat. We komen tijdens de taxirit langs de toren van Seattle (grey's anathomy) en rijden dan door snel door de bossen.

Onze RV met grote storage ruimte aan de zijkant, waar ik maandag speciaal om gevraagd had, staat klaar, wat een verschil met die van vorig jaar! Koffers, boodschappen, alles kan in het luik en er blijkt zelfs een tafel in te zitten. Omdat we de instructie film al thuis bekeken hebben scheelt dat enorm veel tijd, zelfs de verhuurder is daar blij mee! We pakken de koffers uit en rijden om 11.15 al weg.

Na de eerste tankbeurt van 140 dollar gaan we door naar de Wal Mart, daar is het flink inslaan, alleen geen verse producten vanwege de grensovergang naar Canada morgen. (anders moeten we alles weggooien en dat is natuurlijk zonde!) We vinden een bijl voor Rob, voor het kampvuur wat hij veel hoopt te maken deze vakantie. Een toaster, veel drinken en brood en dan ineens zijn we moe, we merken dat het in NL bijna onze slaaptijd is, dus Red Bull meenemen om wakker te blijven.

Onze eerste camping ligt in Burlington, een KOA campground, in het bos. Het inchecken is snel gedaan, stoelen in de zon en genieten! Daarna gaan we naar de blue berries aan het einde van de camping, nooit eerder plukten we zulke zoete bramen, heerlijk! Er komt een grote witte vlinder een "hello from heaven" brengen, wacht tot de foto gemaakt is, en vliegt dan weg.
Terug bij de RV ga ik koken, en eten we daarna binnen macaroni. Na het eten maakt Rob het hout klein met de bijl en steekt hij daarna het eerste kampvuurtje aan deze reis. De reuzen marshmallows smaken heerlijk aan de grote ijzeren pinnen die we kochten.
Om 21.15 zijn we doodmoe en gaan ons bed opzoeken.

• 26 September 2012 - 17:56

Marian Hageman:

Hoi Monica en Rob,

Even bijlezen hoor... goh, wat zijn ze dan streng aan de grensovergang met voedsel dat je meeneemt, dat had ik niet gedacht?!
    En wat leuk dat jullie dochter ook meereist (vlinder).

Groetjes, Marian Hageman

• 26 September 2012 - 18:00

Monica Van Essen:

Terug naar de USA is nog veel erger, daar mochten we ons firewood voor onze kampvuurtjes niet eens meenemen! De vlinder blijft inderdaad bijzonder ;-)